Tarihi Hicaz Demiryolu Adana’ ve Ceyhan dan Geçecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye-Suriye-Ürdün işbirliğiyle Hicaz Demiryolu Hattı’nın yeniden işlerlik kazanması için ilk adımların atıldığını duyurdu. Bu kapsamda yapılan teknik toplantılar, sadece tarihi bir hattın canlandırılması değil, aynı zamanda Adana başta olmak üzere bölge ekonomisine yeni ufuklar açacak dev bir ulaştırma projesinin habercisi oldu.

Hicaz Demiryolu’nun Türkiye hattına bakıldığında güzergâhın Yumurtalık’tan geçtiği görülüyor. Buradan Adana OSB’ye bağlanacak hat, Pozantı–Ceyhan otoyolunun altından ilerleyecek. Bu geçiş, hem sanayi bölgesine doğrudan demir yolu entegrasyonu sağlayacak hem de lojistik taşımacılığı hızlandıracak.

SASA ve Doğu Akdeniz Limanı ile Entegrasyon

Adana’nın en büyük yatırımlarından SASA tesisleri ve inşası süren Doğu Akdeniz Ana Konteyner Limanı da projeye dahil olacak. Demiryolunun bu iki dev yatırım ile entegre edilmesi, Adana’nın uluslararası ticaret ağında önemli bir lojistik üs haline gelmesini sağlayacak.

Türkiye-Suriye-Ürdün İşbirliği

Amman’da düzenlenen toplantıda, Suriye’de eksik kalan 30 kilometrelik hattın Türkiye’nin desteğiyle tamamlanması, Ürdün’ün ise lokomotif bakım ve işletme desteği sağlaması kararlaştırıldı. Ayrıca üç ülke arasında kara yolu ve demir yolu taşımacılığını geliştirecek teknik çalışma grupları oluşturulacak.

hicaz-demiryolu2.pngBölge Ekonomisine Büyük Katkı

Hicaz Demiryolu’nun yeniden devreye girmesi, Adana’yı yalnızca Türkiye içinde değil, Ortadoğu ticaretinde de stratejik bir merkez haline getirecek. Özellikle Akabe Limanı üzerinden Kızıldeniz’e açılacak ulaştırma koridorları, Adana’yı uluslararası ticaret yollarının kilit noktası yapacak.

Adana, bu tarihi projenin yeniden canlanmasıyla birlikte sanayi, lojistik ve liman yatırımlarıyla bölgesel ticarette geleceğin en güçlü merkezlerinden biri olmaya hazırlanıyor.

LOJİPORT

Başa dön tuşu